București ,transfer la Teatrul de Operetă

Dar fetița mea ALINA avea nevoie de mine la București , așa că în 1976 m-am despărțit de Teatrul muzical din Brașov și m-am transferat la OPERETA din BUCUREȘTI
M-am  transferat laTeatrul de OPERETĂ din București cînd acesta era încă pe Splai in clădirea aceea cochetă unde au evoluat pe scenă mari artiști  ai genului și a căror ștacheta cred că am preluat-o cu succes!
Am debutat cu rolul primadonei în opereta SOARELE LONDREI de Florin Comișel și am avut bucuria să îl am ca partener pe  tenorul Nicolae Țăranu.
Am avut succes , publicul bucureștean  dar și partenerii m-au primit cu multă simpatie!
A urmat  distribuirea mea în multe alte roluri frumoase  în operetele:
,,Singe vienez "de Strauss , (Gabriella )
,,Silvia " de Kalman ,(Sylvia)
,,Noapte la Venetia' de Strauss (Anina )
 ,,Paganini "de Fr Lehar (Anna Eliza) 
,,Printesa circului "de Fr.Lehar( Lidia )
,,Lysistrata" Gherase Dendrino (PACEA) 
,,Vaduva vesela "de Fr. Lehar (Hanna Glavary)
,,Tara surisului "de  Fr. Lehar (Liza )
,,Suzana" de Jean Gilbert (Susanna) 
,,Oklahoma "de Rodgers , (Laurey)
,,Miss Helyet" de Edmond Audran /Boucheron cu NAE ROMAN 
,,Calul Balan" de R,Benatzky(hangita Poldy)
,,Lăsați -ma să cînt" de Gherase Dendrino 
,,Lysistrata"(Pacea)
,,Leonard" de Florin Comișel,  precum și în premiera musicalului  
,, Un tip de moda veche " de Tudor Popescu în regia  lui Cornel Todea 
Dar conducerea teatrului bucureștean a considerat că talentul meu poate să strălucească și în roluri de subretă de acea a fost și Suzanica,
Stazi,Gertie...
Lumea îndrăgea genul Operetei și pe artiștii  săi . Sălile erau pline , eram așteptați la intrarea în teatru pentru autografe! Cele doua ore pe scena erau clipe sublime!
MAMA  mea era prezentă  în primul rând  din sală,  admirator  și critic fidel,  iar pe la 5 ani a adus-o în sală și pe  fiica mea  , care la un moment dat într-o scena  în care partenerul îmi reproșa că nu spun adevărul  am auzit-o pe Alina  țipând din sală cu un glas subțirel dar forte ,, ,,MAMA MEA NU MINTE!"
Opereta din Bucuresti pleca în turnee în țară iar artiștii dădeau concerte pe scenele din  parcuri și cinematografe înaintea filmelor,  mergeam și în întreprinderi chiar și  în unități militare!
Din păcate,  după 1983 Nicolae Ceaușescu  a ordonat demolarea   TEATRULUI DE OPERETĂ din SPLAI!
Am părăsit cu mare tristețe un loc consacrat pentru genul Operetei , o locație cu tradiție…Spectacolele jucate pe acea scenă au rămas cu drag în memoria  sufletului și  minții  artiștilor și a publicului iubitor de Operetă!
Mutarea în Sala mică a Teatrului National , nu a fost  de bun augur pentru gen , căci nu era o locație  propice teatrului muzical,  sala neavind  fosă pentru orchestră  . Aceasta a fost   amplasată în primele  rânduri din sală! Artiștii trebuiau să dubleze intensitatea sunetului cintat și spus pentru a trece peste orchestră!
A urmat apoi perioada ,, rece" a spectacolelor noastre! Publicul stătea îmbrăcat  în sală,cu mănuși în mâini și caciuli pe cap , în timp  ce noi eram pe scenă în rochii decoltate făcindu-ne grațios vînt cu evantaiele! … În lumina reflectoarelor se vedeau aburii respirațiilor noastre înghețate!
Directorul Zaharescu , care era și regizor, ne  spunea mereu ,, nu mai jucați frigul" , imaginati-va că e cald?!!Dar el avea cojoc pe el și nu trebuia să dea acute!
Totuși publicul continua să vină la teatru și să îndure  frigul alături de noi încălzindu-ne cu aplauze multe !
Privind în urmă la acea perioadă, mă intreb acum care mi-au fost artiştii din generaţiile precedente  o sursă de inspirație şi  stimulare!
Desigur pe primul loc rămîne Maestrul ION DACIAN, care mi-a   fost profesor  și regizor și care  m-a îndemnat să  imi  continui cariera la Opereta din București !
Au fost modele pentru mine primadonele  Valeria Radulescu, Adriana Codreanu,
Cleopatra Melidoneanu și am învățat foarte mult din interpretarea scenica dela 
Nae Roman , Toni Buiacici, Tanți Cimpeanu,  Marica Munteanu,Vali Niculescu .
Îmi păstrez în suflet
colegii de scenă cu care am stabilit o relaţie umană şi artistică deosebită :
Mihaela Mija , Dumitru Trandafir, Ștefi Pirvulescu , George Hazgan,Virgil  Bojescu,  Eugen Savopol  , frații Simulescu ,Daniel Eufrosin,Eugen Finateanu, Dorin Teodorescu , Cornel Rusu.Desigur că au contribuit foarte mult la dezvoltarea mea artistică  maeștrii dirijori Constantin Rădulescu, Mihai Dedu.
 Am avut unele roluri cu care m-am identificat în mod deosebit care ,,mi-au venit  ca o mănușă"aşa numitele roluri emblematice! Așa este Silvia ,rolul meu de debut in carieră, este Lidia din
,,Prințesa circului" ,care m-a consacrat ca primadonă,  Anina  din ,,Noapte la Veneția " rolul interpretat la Raimundtheater in Viena,Anna Eliza din ,,Paganini"cu care am devenit prim-solista  Teatrului de Operetă,
.... dar sunt și   celelalte roluri frumoase pe care le -am interpretat cu drag și dăruire!
Mă gindesc dacă a  existat oare vreun 
rol cu care nu m-am împăcat...
Sincer să spun nu m-am întâlnit cu astfel de roluri și chiar atunci când  am fost distribuită în roluri de  subretă , după ce interpretasem cu succes rolurile de primadonă , am luat totul ca pe o joaca  și mi-au reușit foarte bine! Pentru că mă amuzam copios și transmiteam publicului starea de bine!
Trebuie să  menționez că în cariera mea au contat în mod deosebit cronicile  la  realizările   artistice scrise de critici de artă renumiți ca domnii Grigore Constantinescu , Viorel Cozma , Doru Popovici!
(va urma)


  






Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Iunie cu lumină,pace și iubire🌺

Noi membri în Clubul ROMANȚEI clubul SPERANȚEI!

Omagiu adus Clubului Romanței , clubul Speranței 🌿